na wiosnę

Długa zima, wiele godzin spędzonych przed komputerem czy telewizorem i… nadmiar kilogramów gotowy. Pierwsze promienie słońca skłaniają nas, aby je zrzucić. Przyda się też poprawienie kondycji. Jak to zrobić?znoj14

Wiosną większość z nas ma więcej energii i częściej postanawia rozpocząć przygodę ze sportem. Dzięki promieniom słonecznym podnosi się poziom endorfin w naszym organizmie, które popychają nas do działania. Wykorzystajmy ten stan. Klarowne postanowienie pozwoli zadbać zarówno o zdrowie, jak i o figurę. Jeśli z natury jesteśmy leniuchami, nie forsujmy naszego organizmu. Postawmy na sporty, które sprawią nam przyjemność, ale nie nadwyrężą zbytnio naszego organizmu. Jakie? Oto kilka przykładów:

Wysiłek na jednośladzie
Wiosna to najlepszy czas, by zacząć jeździć na rowerze. Jest już dostatecznie ciepło aby móc zaangażować się w ten typ aktywności i nie jest zbyt gorąco, aby jazda była za bardzo męcząca. Warto odkurzyć zapomniany jednoślad, ponieważ wycieczki rowerowe przyniosą nam same korzyści.

Jazda na rowerze to typowy wysiłek aerobowy – poprzez głębokie oddychanie, którego nic nie utrudnia, zapewniona jest możliwość stałego dotlenienia krwi. Regularne pedałowanie doskonale poprawia ogólną wydolność fizyczną organizmu. W czasie wysiłku angażujemy prawie wszystkie mięśnie – pracują mięśnie nóg, przykręgosłupowe, mięśnie brzucha a nawet mięśnie obręczy barkowej i kończyn górnych. Nie obciążamy przy tym stawów kończyny dolnej przez ciężar tułowia. Co istotne, to aktywność dla osób w każdym wieku. W czasie jazdy możemy bowiem regulować intensywności wysiłku od niewielkiego do maksymalnego.

 

cytat z http://zdrowie.wp.pl/fitness/na-sportowo/art169,popraw-kondycje-na-wiosne.html